5 Tips om je Website Conversie te Verhogen

5 tips om je website conversie te verhogen. Een hoge conversie is voor iedere webwinkel essentieel. Wanneer je een website hebt, kan je daar verschillende manieren voor bedenken om meer conversies te genereren.

Je kunt bijvoorbeeld onderzoek doen naar de verkeersbronnen van je website en proberen nieuwe bronnen te vinden waardoor er meer bezoekers op jouw website terechtkomen. Ook zijn er diverse technische mogelijkheden om conversies te verhogen, zoals A/B-testing of personalisatie.

1. Maak een klantgerichte website

Begin met het realiseren van een website die klantgericht is. Dit betekent dat je als webshop de vraag centraal moet stellen en niet het product of merk zelf. Veel webwinkels doen dit nu wel, maar er zijn genoeg mensen te vinden op internet die hun aandacht richten tot wat ze verkopen in plaats van naar de wens van de klant. Dat kan leiden tot onvoldoende conversies én frustratie bij jouw potentiële klanten over hoe ze geholpen worden.

2. Ontwerp je website voor mobiele apparaten

Niet mobielvriendelijke zijn een doorn in het oog. Hoe vervelend vind je het zelf wanneer een website niet voor mobiel geoptimaliseerd is? Dit is niet alleen frustrerend, maar het kan ook aanzetten tot conversies verliezen.

Verder zijn er veel mensen die hun telefoon of tablet gebruiken om online te winkelen en deze groep blijft toenemen. Of nee: ze wordt steeds groter! Hierdoor moet je ervoor zorgdragen dat jouw website volledig mobielvriendelijk gemaakt wordt én eenvoudige navigatie bezit. Dat scheelt enorm in het online shoppen én voorkomende ongemakken bij jouw bezoekers. Win-win situatie voor je online marketing.

Een andere oplossing voor mobielvriendelijke websites zijn responsive design. Dit is een soort van responsief webdesign waarbij de website automatisch reageert op verschillende schermformaten zoals desktop, tablet of smartphone en hierdoor elk apparaat optimaal weergeeft wat jouw site biedt.

3. Zorg voor kwaliteitsinhoud die gemakkelijk te lezen en te begrijpen is

Kwalitatief goede content is al een heel goede investering in je website. Enige vorm van content is beter dan helemaal geen content! Kies ervoor om de beste soort te maken die bij jouw doelgroep aansluit, en maak ook gebruik van andere kanalen zoals blogs of social media.

4. Maak het bezoekers gemakkelijk om te kopen of zich aan te melden

Een moeilijk aanmeldproces of een tijdrovende koopprocedure kan je conversiepunt aantasten. Het is dus belangrijk om het bezoekers gemakkelijk te maken zichzelf in te schrijven of de productprijs bovenaan op de verlanglijstje plaatst.

5. Test je site met echte mensen voordat je publiceert, en luister naar feedback van hen

Echte bezoekers weten waar ze zich aan storen en wat de grootste problemen zijn. Als je de feedback van bezoekers serieus neemt, zullen conversies stijgen en het tijdverlies afnemen.

site laten testen

Bonus tip: Blijf altijd A/B testen

A/B testen is twee versies van een pagina laten zien aan het publiek. Door de conversies te vergelijken, weten we welke variant beter is en kunnen we onze site toepassen op wat goed werkt.

A/B testen noemen we ook wel splittesten, want we splitsen het publiek in twee groepen en tonen hun verschillende variant.

Als laatste:

Het belangrijkste aspect van conversieoptimalisatie, is het begrijpen van de klant terwijl hij zich door de verkooptrechter beweegt. Als je kunt bepalen wat hun behoeften zijn en hoe ze reageren in de verschillende fasen van het aankoopproces, ga je zonder extra moeite meer verkopen genereren. Als dit klinkt als een vreemde taal of als je niet zeker weet waar te beginnen met al deze nieuwe ideeën, hebben we experts die op je telefoontje wachten. Neem gerust contact op.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *