Display ads

Succesvol adverteren met Display Advertising

Display advertising, ook wel bannerreclame genoemd, is het tonen van banners op verschillende websites. Deze vorm van online reclame wordt getoond in een vierkant of rechthoekig vak dat zich meestal bovenaan, onderaan of aan de zijkant van een webpagina bevindt.

Display advertising kan worden gebruikt om een groot aantal mensen te bereiken aangezien meer dan 90 procent van de Nederlandse bevolking gebruik maakt van het internet. In deze blogpost geven we je een aantal tips over hoe je succesvol kunt adverteren op websites met behulp van display advertenties.

 

Wat is display advertising?

Display advertising is een populaire manier om een grote doelgroep online te bereiken. Deze banners zijn meestal grafische advertenties die een deel van het scherm innemen en meestal een afbeelding en tekst bevatten.

Display advertising kan worden gebruikt om een product of dienst te promoten, of om leads te genereren voor een bedrijf.

Er zijn een paar verschillende soorten display advertising:

  • Banner advertenties: Dit zijn de meest voorkomende soort display-advertenties. Ze nemen meestal een deel van het scherm in beslag en bevatten een afbeelding en tekst.
  • Interstitials: Dit zijn schermvullende advertenties die de inhoud van de website bedekken totdat de gebruiker erop klikt om ze te sluiten.
  • Native Ads: Dit zijn advertenties die eruitzien als gewone website-inhoud, maar gesponsord worden door een bedrijf.

Display advertising is een geweldige manier om online een grote doelgroep te bereiken. Het bereik van display advertising is vooral groot in landen waar het internetgebruik hoog is, zoals in Nederland. 90 procent van de Nederlanders maakt gebruik van het internet, dus er is een groot potentieel publiek voor uw banner.

Als u op zoek bent naar een groot publiek te bereiken met uw reclame, display advertising is een geweldige optie. Houd in gedachten dat de grootte en de plaatsing van uw advertentie zal invloed hebben op hoeveel mensen het zien.

Hoe vertoond Google display ads?

Google heeft geen eigen websites om de display advertenties op te tonen. In plaats daarvan maakt Google gebruik van wat het Google Display Netwerk wordt genoemd.

Dit netwerk bestaat uit miljoenen websites, apps en video’s waar uw advertentie kan worden getoond. Wanneer iemand een van deze websites bezoekt, kan uw advertentie op hun scherm verschijnen.

Het Google Display Network is een geweldige manier om een groot publiek te bereiken met je advertenties. Met miljoenen websites in het netwerk is de kans groot dat uw doelgroep uw advertentie te zien krijgt.

 

Google display advertising

 

Wat kost display adverteren?

De kosten van display advertising zijn afhankelijk van een aantal factoren, zoals de grootte van uw advertentie, de plaatsing van uw advertentie en de doelgroep die u hebt geselecteerd.

De kosten variëren ook afhankelijk van het land waarop u zich richt. Bijvoorbeeld, display advertising in Nederland is over het algemeen minder duur dan in andere landen zoals Engeland of Amerika. Daar is meer concurrentie.

Als u wilt adverteren in Nederland, kunt u verwachten tussen €0.05 en €0.50 per view te betalen. Dit betekent dat als 1000 mensen zien uw advertentie, het kost dam € 50 op zijn meest.

U kunt ook een dagelijks budget instellen voor uw campagne. Dit is het bedrag dat u bereid bent te besteden aan advertenties per dag. Uw campagne zal automatisch stoppen met het tonen van advertenties zodra uw dagbudget is bereikt.

 

Op welke sites zijn de advertenties te vinden?

Veel grote websites zijn aangesloten op het Google Display network. Bijvoorbeeld: Ad.nl, Marktplaats.nl, Nu.nl en ga zo maar door.

 

Op welke sites wordt mijn advertentie vertoond?

Dat hangt van je instellingen af. Je kunt ervoor kiezen om je advertentie te tonen op alle websites in het Google Display Netwerk, of alleen op specifieke websites. Je kunt er ook voor kiezen om je advertentie alleen te tonen aan mensen in bepaalde landen, of die bepaalde talen spreken.

Ook het kiezen van onderwerpen of zoekwoorden (Google koppelt deze aan beschikbare website) is mogelijk. Als je bijvoorbeeld damesschoenen verkoopt, zou je je kunnen richten op websites over mode, winkelen of vrouwenthema’s.

Het Google Display Netwerk geeft je heel wat opties om uit te kiezen als het gaat om waar je advertentie zal worden getoond. Je kunt je richten op specifieke websites, landen of talen. Je kan er ook voor kiezen om je advertentie te tonen op alle websites in het netwerk.

Wanneer u kiest waar u uw advertentie wilt tonen, denk dan aan uw doelgroep en waar zij uw advertentie het meest waarschijnlijk zullen zien. Als u zich bijvoorbeeld richt op vrouwen in Nederland, dan is het tonen van je advertentie op een website als Ad.nl een goed idee.

 

Hoe vertoon ik display advertenties op mijn site?

Google heeft een programma genaamd Google AdSense. Met dit programma kunt u Google-advertenties op uw website weergeven. U verdient geld elke keer als iemand op een advertentie klikt.

Als u geïnteresseerd bent in het tonen van display-advertenties op uw website, neemt u contact op met Google om u aan te melden voor het AdSense-programma. Zodra u geaccepteerd bent voor het programma, zal Google u een code geven om in uw website te plaatsen. Deze code vertelt Google waar uw advertenties getoond moeten worden.

Adsense is het programma dat websites toelaat om advertenties van Google te tonen. Als u deze advertenties op uw site wilt plaatsen, ga dan naar Google en meld u aan voor het programma. Zodra u aanvaard bent, zullen zij een code verstrekken die op uw pagina(‘s) moet worden ingevoegd waar u de advertentie(s) geplaatst wilt hebben. Advertenties die op deze manier worden geserveerd kunnen genereren.

 

Soorten display ads

In Google kun je kiezen voor twee soorten Display Ads:

  1. Responsieve display advertenties. Dit zijn advertenties die automatisch worden aangepast aan de grootte en vorm van de advertentieruimte op de website
  2. Statische display-advertenties. Dit zijn advertenties met een vaste grootte die niet van grootte of vorm veranderen, ongeacht de lay-out van de website

Responsieve advertenties hebben het voordeel dat het formaat zich aanpast aan de beschikbare ruimte. Hierdoor is het bereik vele malen groter dan bij ads met vastgestelde maten. Statische advertenties zijn een goede optie als u meer controle wilt over het uiterlijk van uw advertentie.

Welk type display-advertentie moet ik kiezen?

Dat hangt af van wat u met uw campagne wilt bereiken. Als u op zoek bent naar een zeer groot bereik, dan zijn responsieve advertenties een goede keuze. Als u echter meer controle wilt over de look en feel van uw advertentie, dan zijn statische advertenties een betere optie.

Welk type advertentie je ook kiest, zorg ervoor dat het is aangepast aan de website waar het zal worden getoond. Dit zal ervoor zorgen dat de look en feel van je advertentie overeenkomt met die van de website, en verhoogt de kans dat mensen erop zullen klikken.

 

Nadelen display advisertising

Uiteraard zijn er ook nadelen aan display ads. Een daarvan is dat, omdat de advertenties automatisch worden geserveerd, u minder controle heeft over waar uw advertentie verschijnt. Dit kan ertoe leiden dat uw advertentie wordt getoond op websites die niet relevant zijn voor uw producten of diensten.

Een ander nadeel is dat mensen display-advertenties vervelend kunnen vinden. Dit is vooral het geval als de advertenties niet goed getarget zijn en verschijnen op websites waar ze niet geïnteresseerd zijn in het product of de dienst.

Ondanks deze nadelen, kan display advertising een zeer effectieve manier om potentiële klanten te bereiken. Bij correct gebruik, is het een krachtig instrument in uw marketing uitingen.

 

Tot slot

Display-advertenties zijn een geweldige manier om uw bedrijf onder de aandacht van potentiële klanten te brengen. Ze kunnen worden aangepast aan specifieke demografische doelgroepen, en ze onderscheiden zich van de rest van de inhoud op het web.

Het is echter belangrijk om ervoor te zorgen dat u de juiste instellingen hebt, zodat u uw geld niet verspilt aan ineffectieve advertenties. Zorg ervoor dat u weet hoe u de effectiviteit kunt meten en pas ze dienovereenkomstig aan. Gebruikt u display ads als onderdeel van de marketingstrategie?